Cukier a oczy

 Czy wiesz, że zbyt wysoka podaż węglowodanów przetworzonych w Twojej diecie może przyczynić się do zwiększenia ryzyka zaćmy nawet o 77%?

Czy wiesz, że zbyt wysoka podaż węglowodanów przetworzonych w Twojej diecie może przyczynić się do zwiększenia ryzyka zaćmy nawet o 77%?

 

Powszechnie wiadomo, że osoby chorujące na cukrzycę na skutek wysokich poziomów glukozy we krwi, mają większe ryzyko zachorowania na zaćmę. Jednak australijscy naukowcy przeprowadzili badanie, w wyniku którego okazało się, że cukier we krwi niekoniecznie musi być stale podwyższony, aby groził podobnym ryzykiem.

Nadmierne spożycie rafinowanego cukru i mąk zbożowych (szczególnie pszennej) powoduje gwałtowne skoki i spadki glukozy we krwi, rozregulowujące gospodarkę cukrową organizmu. Każdy taki silny skok ku górze, spowodowany spożyciem np. niewinnego batonika czy kawałka domowego ciasta z mąki pszennej, cukru i mleka, prowadzi do glikacji, czyli przyłączania się czasteczek cukru do białek organizmu i zmiany ich struktury. Szczególnie wrażliwe na glikację są delikatne białka soczewki oka. W wyniku tego procesu soczewka mętnieje.

 

/ Naczynia Połączone →
/ Zdrowie, Medycyna Funkcjonalana, Dietetyka Kliniczna
Agata, Facebook →


Jak żyć?

Po pierwsze

Usuń z diety pszenicę. Tak! Eliminacja białych bułek i pełnoziarnistych chlebków pszennych nie spowoduje niedoborów odżywczych! Wręcz przeciwnie. Jest nawet duża szansa, że schudniesz bez wysiłku.

Po drugie

Usuń z diety rafinowany cukier, najlepiej całkowicie! Domowe ciasto także działa niekorzystnie! Uważaj też na skład wszelkich jogurtów owococwych, serków, napojów, wód smakowych, a nawet wędlin. Cukier jest wszedzie i kryje się pod różnymi nazwami! 

Po trzecie

Zastąp cukier miodem, stewią w liściach, ksylitolem, erytrytolem, suszonymi owocami w rozsądnych ilościach. Unikaj słodzideł typu aspartam. Albo w ogóle wyeliminuj słodki smak. Jest to do zrobienia - bez cukru da się żyć, a smaki sie wyostrzają.

Wiem Co JemBeata Styś