Coś mi w oko wpadło

 

Witamy w naszym pierwszym z serii artykułów na temat zdrowego odżywiania.Współpracujemy z Agatą od Naczynia Połączone aby przybliżyć czytelnikowi nawyki żywieniowe, które nie tylko poprawiają zdrowie oczu, ale przyczyniają się do zdrowszego życia. 

 
Best-Optyk-+-Naczynia-Połączone.jpg
 
 Agata Rafalska

Agata Rafalska

/ Naczynia Połączone →
/ Zdrowie, Medycyna Funkcjonalana, Dietetyka Kliniczna
/ Agata, Facebook →

 

JAKIE ZALETY DLA OCZU MA TAKA POTRAWA?

  • Nie podnosi poziomu glukozy tak szybko, jak zwykłe, pszeniczne naleśniki lub omlety z dodatkiem cukru czy cukru-pudru(mąkę kasztanową lub kokosową kupisz w sklepach ze zdrową żywnością lub w internecie)
  • Zawiera antocyjany i beta-karoten, będący prekursorem witaminy A

OMLET MARCHEWKOWO-SZPINAKOWY ZE ŚLIWKAMI

  • 2 łyżki mąki kokosowej/wiórek kokosowych/mąki kasztanowej
  • 2 jajka
  • Marchew starta na tarce na drobnych oczkach
  • Szpinak baby (najlepiej poszarpany ręcznie)
  • Przyprawy korzenne
  • (Imbir, cynamon, goździki)
  • Opcjonalnie pół łyżeczki ksylitolu lub miodu
  • Masło klarowane lub olej kokosowy do smażenia
  • Świeże, słodkie śliwki
  • Ewentualnie kawałek dyni
 
 

Osobno ubij białka i żółtka, połącz (choć ja czasem ubijam je razem, też wychodzi ), dodaj przesianą mąkę, delikatnie domieszaj marchew i szpinak oraz przyprawy, opcjonalnie dodaj pół łyżeczki ksylitolu lub miodu.

Wlej na dobrze rozgrzaną patelnię posmarowaną tłuszczem (masło klarowane lub olej kokosowy), delikatnie usmaż (tyle tylko, żeby się ścięło i dało się odwrócić). Na wierzchu poukładaj świeże, miękkie, słodkie śliwki pokrojone w cienkie paseczki, plasterki, lub porozgniatane. Możesz też delikatnie poddusić śliwki ze startą dynią, ale nie gotuj długo!

Cała wartość w surowym! Jeśli smażysz bez tłuszczu, skrop śliwki łyżką oleju lnianego. Bez tłuszczu beta-karoten z owoców i warzyw nie ma szansy się wchłonąć!

 
Wiem Co JemBeata Styś