Oczy i styl życia

 

Styl życia jest szalenie ważny dla Twoich oczu 😊 Nie tylko to, co jesz, ile śpisz, ile się ruszasz, ale też to jak jesz, jak śpisz, jak się ruszasz. Tymczasem krótka noc z dziurami, cały dzień przy komputerze, brak ruchu i złe odżywianie mają bezpośredni wpływ na jakość Twojego wzroku, wygląd oczu oraz szanse na zachorowanie na którąś z chorób narządu widzenia.

 
 

Co jest ważne w życiu codziennym, co pozwoli Twoim oczom zachować zdrowie na długo?

 
 
 

ŚPIJ!

Sen jest na pierwszym miejscu! Świeże i wypoczęte oczy to dobra i spokojna noc. Śpij w nocy, przy dobrze zasłoniętych oknach, zasłoń wszystkie świecące diody w sypialni, a najlepiej w ogóle się ich pozbądź, odłóż telefon i komputer na dwie godziny przed snem.

 

ZAADAPTUJ EKRAN!

Ściągnij na telefon i komputer aplikacje, które filtrują niebieskie światło (np. f.lux), postaraj się czasem zrobić dzień bez komputera, telewizora, telefonu.

 

ĆWICZ SWOJE OCZY!

Oderwij wzrok od jednego punktu, otwórz szeroko oczy, spójrz w dal, popatrz w prawo, w lewo, w górę, w dół, jak najdalej przed siebie, zrób oczami ósemki, wodź wzrokiem po poruszającym się punkcie.

 

MRUGAJ!

Praca przy komputerze powoduje, że rzadziej mrugamy. Sprawia to, że oczy stają sie suche. Mrugając nawilżasz je.

 

RÓB CHŁODNE OKŁADY!

Na przykład z ogórka, rumianku, zwykłej wody.

 

PRZEMYWAJ TWARZ I OCZY ZIMNĄ WODĄ

Gdy jesteś zmęczony lub próbujesz się dobudzić - Na noc przemyj je ciepłą.

 

ZADBAJ O DOŚWIETLENIE

Miejsca pracy! To rozumie się samo przez się 😉

 

SPACERUJ, PATRZ W DAL, PATRZ W ZIELEŃ

Te zabiegi zadziałają kojąco i odprężająco nie tylko na oczy. 

 
 
  / Naczynia Połączone  → / Zdrowie, Medycyna Funkcjonalana, Dietetyka Kliniczna  /   Agata, Facebook  →

/ Naczynia Połączone →
/ Zdrowie, Medycyna Funkcjonalana, Dietetyka Kliniczna
Agata, Facebook →

 
Wiem Co JemBeata Styś